Ізюмська районна військова адміністрація
Харківська область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Як отримати архівну довідку про народження, шлюб, розлучення чи смерть

Дата: 16.10.2025 11:25
Кількість переглядів: 120

Фото без описуМіністерство юстиції України надало роз'яснення стосовно можливості отримання архівної довідки про народження, шлюб, розлучення чи смерть громадянина через ДРАЦС та  Державний архів.
 

Передача книг державної реєстрації актів цивільного стану та метричних книг на постійне зберігання до державного архіву здійснюється щороку — після завершення 75-річного строку їх зберігання у відділах державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС). Отже, якщо з дати складання актового запису минуло менше ніж 75 років, за отриманням довідки слід звертатися до відділу ДРАЦС за місцем проживання. Після завершення 75 років з дня складання запису документи передаються до державного архіву відповідної області або міста Києва, і саме туди потрібно звертатися для отримання архівної довідки.

Подати запит можна особисто, надіслати поштою або, за наявності технічної можливості, в електронній формі. У запиті важливо чітко вказати:
• прізвище, ім’я, по батькові;
• дату й місце події;
• тип документа (свідоцтво про народження, шлюб, смерть тощо);
• контактну інформацію (електронна пошта, телефон).

Для документів, складених менш як 75 років тому:
• Зверніться до відділу ДРАЦС. Найкраще звернутися до найближчого відділу за місцем вашого проживання або за місцем події, що сталася.
• Подайте заяву. Напишіть заяву про отримання необхідної архівної довідки (наприклад, про народження, шлюб або розлучення).
• Отримайте документ. Вам можуть видати довідку або дублікат свідоцтва, залежно від вашого запиту. 

Для документів, складених більш як 75 років тому:
Для того, щоб замовити справу онлайн до читального залу Державного архіву Харківської області, вам потрібно:
1. Завантажте подані нижче форми заяви користувача та замовлення на видавання справ (ЗАМОВЛЕННЯ НА ВИДАВАННЯ СПРАВ У ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ,  файл у форматі doc – 75 Кб);
2. Заповніть завантажені форми;
3. Відправте заповнені форми на електронну адресу Державного архіву 
Харківської області d.arhiv@kharkivoda.gov.ua;
4. Очікуйте на відповідь.

ВАЖЛИВО: Термін розгляду — до 30 календарних днів, у виняткових випадках — до 45 днів (за рішенням керівника архіву).

У випадку знаходження архіву на тимчасово окупованій території і неможливості виконання інформаційних запитів громадян, Укрдержархів може визначити іншу державну архівну установу тимчасовим зберігачем фонду користування або страхового фонду, якому делегується право видавати інформаційні документи.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора