-

                                                                            До уваги користувачів! На сайті проводяться технічні роботи.

 

Творчий підхід до роботи з неповнолітніми суб’єктами пробації

Одним з найважливіших етапів перевиховання засудженої особи є встановлення причин і умов, які сприяли вчиненню правопорушення, їх усуненню  і проведення
індивідуально-профілактичної роботи з метою виправлення людини, що перебуває у конфлікті з законом. Особливої уваги і турботи вимагають діти. Одним з найважливіших етапів перевиховання засудженої особи є встановлення причин і умов, які сприяли вчиненню правопорушення, їх усуненню  і проведення індивідуально-профілактичної роботи з метою виправлення людини, що перебуває у конфлікті з законом. Особливої уваги і турботи вимагають діти. Часто умовою, яка сприяла вчиненню правопорушення, є брак правових знань, відсутність контролю за поведінкою дитини, соціально-побутові умови родини, невміння організувати своє дозвілля та навчальний процес. 
На обліку Ізюмського районного відділу № 2 філії Державної установи «Центр пробації» в Харківській області перебуває 1 засуджений неповнолітній, з яким проводяться різноманітні заходи з метою попередження вчинення ним нових правопорушень. З метою покращення психологічного клімату під час спілкування з неповнолітнім суб’єктом пробації та встановлення довірливих відносин, під час однієї з перших зустрічей з ним, була запрошена волонтер Ізюмського районного відділу № 2 Тетяна Воско, яка провела з підлітком заняття з мобілізації внутрішніх ресурсів за методикою А. Кедіс. Одним із компонентів  заняття було малювання пальцями, що розширює межі дозволеного, знімає напругу, збільшує можливості для творчого вираження людини. Малювання пальцями не піддається впливу стандартних шаблонів. Так малювати не вчать ніде. Тому такий спосіб створення зображень представляє індивідуальність дитини, вираження саме її прагнень. У зв'язку з нестандартністю ситуації, практика дає особливі тактильні відчуття, експресію і нетиповий результат зображення, дійство супроводжується емоційним відгуком, який може мати широкий діапазон від яскраво негативного до яскраво позитивного. Новий досвід емоційного прийняття себе в процесі малювання, проби невластивих дитині характеристик поведінки, розширюють і збагачують образ Я.
Сильною стороною методу є свобода від рухових обмежень, свобода від культурного впливу, соціального тиску, відсутність проблем еквівалентних форм, його одиничність. Всі ці особливості важливі для вивільнення дитини від скутості, дозволяють налагодити довірливі відносини.
Неповнолітній з задоволенням взяв участь у заході, малював свої почуття, поводився досить вільно, що сприяло налагодженню конструктивної співпраці з дитиною.


Ізюмський районний відділ № 2 філії Державної установи «Центр пробації» в Харківській області

2 

0001